Absolutním vítězem Hvězdy výčepu 2011 je Luděk Matoušek z Hořice


Pivní pípa

Pro letošek je rozhodnuto. Absolutním vítězem soutěže nejlepších výčepních z celé České republiky se po napínavém souboji a vyrovnaných šancích všech soutěžících stal Luděk Matoušek z restaurace U Matoušků na růžku. Patří mu titul Hvězda výčepu 2011, trofej, šerpa a finanční odměna 30.000 korun.

Hlavní cenou soutěže pro vítěze dále je luxusní zájezd all inclusive do Amsterodamu pro dvě osoby. Luděk Matoušek se tak podívá do míst, kde se psala a píše pivní historie – pivovaru Zoeterwoude, muzea Heineken Experience či ledové jeskyně Extra cold.

Na druhém místě se umístil Karel Knobloch z restaurace Větruše v Ústí nad Labem, třetí příčka patří Martinu Strečokovi z hostince U Čapoše v Mělníku. Pro stříbrné a bronzové místo byly připraveny finanční odměny v hodnotě 10.000 a 5.000 korun. Finanční prémii dále získávají vítězné provozovny, ve kterých tři nejúspěšnější soutěžící působí, a to ve výši 30.000, 20.000 a 10.000 korun. Nejlepší výčepní včera změřili síly v Lidovém domě v Praze-Kbelích.

Již třetí ročník

Soutěž Hvězda výčepu je určena všem profesionálům z restauračních zařízení, kde se čepují piva z portfolia společnosti Heineken Česká republika. Letos se konala potřetí v řadě.

Soutěžící se v uplynulých týdnech nejprve utkali v regionálních kolech v Ústí nad Labem, Královském pivovaru Krušovice a Brně. Z každého kola do dnešního pražského finále postoupilo deset nejlepších výčepních, kteří soutěžili o absolutní titul.

Čtěte také:
Profesionálové z restaurací začali bojovat o titul Hvězda výčepu
Profesionálové z restaurací pokračují v bojích o titul Hvězda výčepu
Soutěž Hvězda výčepu 2011 zamířila do finále

Teorie i praxe

Soutěž Hvězda výčepu měla v regionálním i celostátním kole celkem tři části. V písemném testu soutěžící prokazovali znalosti značky, produktů a pivovarů a správné péče o pivo. V další části měli příležitost prezentovat provozovnu, ve které působí. V praktické zkoušce pak čepovali domácí pivní značky do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru.

„Odborná porota posuzuje správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Hodnotí se i celkový dojem při čepování, tedy správná příprava pivního skla, způsob čepování i závěrečné servírování,“ přiblížil Hvězdu výčepu obchodní sládek Svatopluk Vrzala ze společnosti Heineken Česká republika, která soutěž pořádá.

Jak dále Vrzala uvedl, správné čepování piva je důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti. „Kvalitu piva primárně ovlivňují suroviny použité při výrobě a vlastní výrobní technologie, ale správné čepování a servírování přispívá k celkovému dojmu při jeho pití,“ uzavřel Svatopluk Vrzala.