Alkohol a dieta nejdou dohromady. Při hubnutí jej omezte na minimum


Víno - konzumace

Věčný mýt o tom, že alkohol je „spalovač tuků“, již dávno padl. Je všeobecně známo, že alkohol je zdrojem velkého množství kalorií. Dva krajíce chleba se vyrovnají malému panáku.

Alkohol a zrádné kalorie

Lidé, kteří si dávají pozor na svou postavu, počítají kalorie u všech jídel, ale často zapomínají právě na alkohol.

Například sacharidy a bílkoviny obsahují zhruba 17 kJ, kdežto alkohol může mít až 29 kJ, což je téměř dvakrát více. Navíc z alkoholu jsou tzv. prázdné kalorie, které neobsahují žádné prospěšné živiny a podporují ukládání energie jako tukovou zásobu.

Záleží na druhu alkoholu

Každý druh alkoholu obsahuje různé množství kalorií. Nejlépe je na tom 10° Pivo, které má 130 kJ. Bílé víno je na tom už hůře. Jeho hodnota se pohybuje od 100 do 200 kJ. Hodnota červého vína je pak o něco málo větší. Šumivé nápoje mají až 350 kJ. Nejhůře je na tom tvrdý alkohol. Destiláty mají až 1000 kJ, likéry pak 1200 kJ a hodnota vaječného koňaku se pohybuje kolem 1400 kJ.

Jednorázové a průběžné pití

Podle britského výzkumu vyšlo najevo, že během „flámů“, jednorázových akcí, při kterých požijeme najednou velké množství alkoholu, vzniká větší riziko ztloustnutí v oblasti pasu. Proto lidé, kteří pijí alkohol během týdne, se nemusí tolik obávat. Přesto by si měl každý rozmyslet, kolik alkoholu je při držení diety přiměřené konzumovat.

Z výzkumu také vyplynulo, že za „pivní břicho“ nemůže ani tak alkohol, jako spíše životní styl a chování pijáků.

-ver-