Anketa popularity piv mezi novináři Naše pivo 2011 zahajuje 11. ročník


Pivo ve sklenici

Český svaz pivovarů a sladoven vyhlašuje již jedenáctý ročník ankety popularity piv mezi novináři Naše pivo. V jejím rámci osloví několik stovek novinářů ze všech typů sdělovacích prostředků a bude zjišťovat, která piva jsou mezi nimi nejpopulárnější.

Pravidla pro letošní rok na rozdíl od předchozího ročníku nedoznala prakticky žádných změn. Novináři ze všech druhů médií obdrží poštou v elektronické nebo písemné podobě pravidla ankety a orientační seznam piv vyráběných v našich pivovarech, který má po dobrých zkušenostech z loňského roku i letos podobu hlasovacího lístku. Do něj účastník ankety označí pět piv – bez rozdílu pořadí – uvedených na seznamu nebo doplní nominace o piva, která nejsou na seznamu uvedena, ale účastník ankety je preferuje. Součet nominací určí, která piva jsou mezi novináři nejpopulárnější.

„Spolu s tím, jak roste počet piv vyráběných u nás, je nepochybně stále složitější vybrat nejpopulárnější piva, a výsledky jsou proto rok od roku těsnější,“ uvedl Ing. Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Vážíme si proto každého názoru, všech tipů, které nám novináři zašlou, protože pro pivovary jsou cenným zdrojem informací o tom, jak si jejich značka piva stojí v konkurenci ostatních,“ dodal Jan Veselý.

Vyhlášení výsledků ankety Naše pivo 2011 bude jedním z bodů programu na galavečeru českých pivovarníků a sladařů, který se bude konat 29. září 2011 v hotelu Ambassador Zlatá Husa v Praze. Během Svatováclavské slavnosti českého piva budou do Síně slávy českého pivovarství a sladařství přijaty dvě osobnosti, které významně přispěly k rozvoji obou odvětví u nás.

Zároveň budou oznámeny výsledky jediné soutěže, kterou vyhlašuje a podporuje svaz – České pivo 2011 a ankety Dámská pivní volba 2011. Ceny nejlepším přislíbil předat ministr zemědělství České republiky Ing. Ivan Fuksa. Účastníci ankety obdrží jako výraz poděkování od organizátorů pozvánku na uvedenou akci.

Nejpopulárnějším českým pivem mezi žurnalisty v roce 2010 se stal Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s., následovaný pivem Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s. Na třetím místě se umístilo pivo Gambrinus ze skupiny Plzeňského Prazdroje, a. s.

Soutěž České pivo stejně tak jako obě ankety patří k dlouhodobým komunikačním a PR aktivitám Českého svazu pivovarů a sladoven. Jsou spolu s dalšími akcemi součástí dlouhodobého projektu ČESKÉ PIVO NAŠE PIVO, který Český svaz pivovarů a sladoven začal realizovat v roce 2000. Jeho základním smyslem a úkolem je seznamovat nejširší veřejnost s historií a současností výroby piva v českých zemích a s tím, co pivo obsahuje a jakým způsobem ovlivňuje lidský organismus, a rovněž zlepšovat jeho image.