Budějovický Budvar loni výrazně zvýšil prodej piva


Budweiser Budvar

Budějovický Budvar, n.p. zvýšil v roce 2011 prodej piva meziročně o 5,5 % na celkový objem 1,32 mil. hektolitrů.

Na vynikajícím výsledku se podílel především export, který byl nejvyšší v historii pivovaru a meziročně vzrostl o 7,8 %.

V tuzemsku činil nárůst objemu 3,4 %. Prodej vlajkového produktu – světlého ležáku značky Budweiser Budvar – se zvýšil o 6,5 %. Podíl lahvového piva na prodejích se meziročně zvýšil o 10,5 % a jeho objem poprvé překonal hranici 800.000 hektolitrů. Podnik dosáhl také meziročního nárůstu tržeb o 1,9 %.

Úspěšný rok navzdory vývoji trhu

Budějovický Budvar, n.p. má za sebou úspěšný obchodní rok. Přes komplikovanou situaci na evropském a především na českém trhu s pivem dokázal pivovar zvýšit prodej piva meziročně o 5,5 % na celkový objem 1,32 mil. hektolitrů. Podle předběžných odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven přitom česká výroba piva loni spíše stagnovala – ke 30. 9. 2011 činilo zvýšení české produkce piva meziročně jen asi jedno procento.

Druhé největší prodeje za 116 let

„Budějovický Budvar prodal loni druhý nejvyšší objem piva ve své 116 let dlouhé historii. Za velký úspěch považuji naše exportní výsledky. Objem vývozu překonal náš dosavadní historický rekord z roku 2010. V roce 2011 jsme meziročně vyvezli o 7,8 % více piva, tedy přes 650.000 hektolitrů,“ řekl Ing. Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Podíl exportu na celkovém výstavu pivovaru tak loni dosáhl 49,4 %.

„Pozitivní byl i nárůst našeho prodeje v tuzemsku o více než tři procenta. Podařilo se nám tak zvrátit nepříznivý trend roku 2010, ve kterém jsme na domácím trhu kvůli nárůstu spotřební daně ztratili přes sedm procent,“ dodal Robert Chrt.

„Velmi důležitá je i skutečnost, že výrazného zvýšení na tuzemském trhu i v zahraničí dosáhl náš vlajkový produkt, tedy světlý ležák Budweiser Budvar,“ doplnil Robert Chrt. Prodej tohoto ležáku se zvýšil o 6,5 %.

Méně v sudech, více v lahvích

V roce 2011 pokračoval také dlouhodobý trend zvyšování podílu piva ve skleněných lahvích na celkových prodejích pivovaru. Objem piva baleného v lahvích se meziročně zvýšil o 10,5 % a stáčírna poprvé v historii překonala hranici 800.000 hektolitrů.

Budějovický Budvar dosáhl také mírného meziročního nárůstu tržeb o 1,9 %. „Nižší dynamika nárůstu tržeb byla způsobena jednak posilováním koruny, jednak strukturálním přesunem evropské poptávky z gastronomie do segmentu maloobchodu,“ uzavířel Robert Chrt.