Granette uzavře lihovar v Krásném Březně. Kvůli úsporám


Granette

Akciová společnost GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries se rozhodla ukončit výrobu lihovin v ústeckém Krásném Březně a přesunout ji do výrobního závodu v Prostějově.

Důvodem se stala, obdobně jako v celé řadě výrobních firem i v zahraničí, současná globalizace ekonomiky a neustálý tlak na snižování nákladů výroby a udržení konkurenceschopnosti rovněž v budoucnosti. Daný přesun umožní GDS zefektivnění výroby a optimalizuje náklady při udržení vysoké kvality, na kterou jsou zákazníci této likérky zvyklí.

Pokles prodejů ve vratných obalech až o 70 %

Velký vliv na ukončení výroby, a to k 31. březnu letošního roku, má dlouhodobý pokles poptávky po vratných obalech, což byl v minulosti důležitý výrobní program ústecké likérky. Prodej ve vratných lahvích však dlouhodobě klesá a z cca 50% podílu na produkci lihovin poklesl v loňském roce na 14 %. U vybraných obchodních řetězců poklesl obrat těchto produktů až o 70 %.

Podle průzkumů společnosti GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries konzumenti lihovin preferují značkové alkoholické nápoje v nevratných obalech a na ty se společnost v posledních letech soustřeďuje.

Správnost strategické orientace na značky dokazuje i růst značkových produktů. Například Vodce 42 BLENDED vzrostl meziroční prodej o třicet a Staré myslivecké dokonce o čtyřicet procent. Čtěte také: Prodeje Staré myslivecké stouply meziročně o 40 procent

Reorganizace prospěje větší konkurenceschopnosti

Likérka celkem prodává více než 11.000.000 litrů destilátů, likérů a lihovin a je daleko před Becherovkou, druhým největším producentem alkoholických nápojů v zemi.

Společnost chce i nadále zachovat českou výrobu v českých rukách a využít vysoce kvalifikované pracovní síly a české lihovarnické tradice. Vedení věří, že sloučení výrobních závodů umožní společnosti se i nadále rozvíjet a zvyšovat podíl na tuzemském i zahraničních trzích tak, jako doposud. V Ústí nad Labem – Krásném Březně ovšem nadále zůstává vedení společnosti, vývoj nových výrobků, ekonomický, obchodní a rovněž marketingový úsek.