Jihokorejci přicházejí na chuť plzeňskému ležáku


Plzeňskému Prazdroji se daří zvyšovat prodeje ležáku Pilsner Urquell v Jižní Koreji. Za 10 měsíců letošního roku sem Prazdroj vyvezl téměř 1500 hl piva Pilsner Urquell, tj. meziročně o 75 % více. Do roku 2006 zde přitom jeho roční prodeje stěží přesáhly 500 hl.

Zvyšující se popularita Pilsner Urquell vedla dokonce k uspořádání Pilsner Urquell Festu v hlavním městě Soulu, na němž byla vedle piva Pilsner Urquell a originálního plzeňského festivalu Pilsner Fest představena i jedinečnost českého piva plzeňského typu jako takového. I proto se na celé akci výrazným způsobem podílela česká ambasáda v Koreji.

V Jižní Koreji zákon povoluje konzumaci alkoholu od 19 let věku. Ročně se zde vypije 37 litrů piva na hlavu a na trhu dominují místní pivní značky s podílem cca 97 %. Konzumace importovaných piv zatím tvoří 3 %, ale zájem o ně se neustále zvyšuje. Proto sem Plzeňský Prazdroj před pěti měsíci začal vyvážet i tmavého Velkopopovického Kozla, který mezi Korejci také zaznamenává pozitivní odezvu odrážející se v rostoucích prodejích.

Až dosud vyvážel Plzeňský Prazdroj svůj ležák Pilsner Urquell do Koreje výhradně v lahvích 0,33l. „S ohledem na rostoucí oblibu plzeňského piva zvažujeme v příštím roce dodávky plechovek 0,5 l a čepovaného piva v nerezových sudech,“ uzavírá Karel Kraus, senior brand manažer značky Pilsner Urquell.