Obliba jedenáctek mezi Čechy roste, Kozel jí vytočil o pětinu víc


Velkopopovický Kozel

Čepovanému Kozlovi se v roce 2010 dařilo. Prodalo se jej o 11,6 % více než v roce předchozím, a to navzdory odhadům Českého svazu pivovarů a sladoven o propadu českého pivního trhu.

Největší oblibě mezi pivaři se přitom těšil Kozel Medium. Světlá jedenáctka vloni zaznamenala nárůst o 22,5 % a dosáhla tak největšího výstavu v historii. Čtěte také: Popularita Kozla v zahraničí stále roste

Zvýšená spotřební daň měla v roce 2010 dopad mimo jiné také na konzumaci čepovaného piva. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven se u nás vloni vypilo o 4 % méně piva, přičemž celkový pokles výroby piva byl přes 8 %. Čtěte také: Spotřeba piva dlouhodobě klesá, zachraňují ji „jedenáctky“

„Rostoucí výtoč Kozla Medium koresponduje s požadavky pijáků piva, u kterých obliba jedenáctistupňových piv dlouhodobě narůstá a zvyšuje se tak i podíl jedenáctek na trhu,“ vysvětlil manažer značky Velkopopovický Kozel Vladimír Vaněk.

Stoupající oblíbenost Velkopopovického Kozla, jehož výtoč roste již 11 let za sebou, potvrzují i výsledky soutěže Zlatý pohár Pivex – Pivo 2011. V ní nejmladší z popovických piv, Kozel Medium, zabodoval jako nejlepší jedenáctka v nejprestižnější kategorii světlých ležáků, když za sebou zanechal dalších 14 konkurentů.

Kozel Medium je světlý ležák, který doplňuje ostatní varianty Světlý, Premium a Černý. Jedenáctka se vyznačuje vyváženou chutí, ve které se snoubí sladové tóny s jemnou hořkostí chmele. Jedenáctka se stáčí do lahví, plechovek, 30l a 50l sudů a 10hl cisteren.