Obliba nealkoholického piva stále stoupá. Na úkor džusů a limonád


Birell Polotmavý

Nejprodávanější české pivo Birell, polotmavá varianta

Zájem o nealkoholická piva v době adventu a Vánoc opět stoupá – na návštěvě by právě tento nápoj nejvíce ocenilo 39 % řidičů a řidiček, o 7 % více než v loňském roce.

Nesycenou limonádu nebo džus by si naopak dalo méně konzumentů, jen 16 % dotazovaných oproti loňským 19 %. Vyplynulo to z průzkumu na 1064 respondentech, který provedla nezávislá výzkumná agentura Ipsos.

Nealkoholické pivo nejoblíbenější alternativou alkoholu

Vánoční čas se neúprosně blíží a s ním i rodinné a jiné přátelské návštěvy, na něž často jedeme autem. Jaké nápoje tedy připravit pro řidiče, kteří si nemohou dopřát tradiční likéry nebo šampaňské? Podle průzkumu agentury Ipsos realizovaného v říjnu 2011 je preferovanou alternativou nealkoholické pivo – jako nejvhodnější nápoj jej zvolilo 52 % řidičů (mužů). Zájem však o něj projevují také řidičky a ráda by si ho dopřála každá čtvrtá.

Nealko pivo Češi upřednostňují dokonce více než nesycené limonády a džusy, které by si dalo 12 % mužů a 21 % žen, či sladké sycené limonády, jež ocení pouhých 11 %, resp. 9 % respondentů.

S nižším množstvím alkoholu méně kalorií

„Češi si, zdá se, začínají uvědomovat rizika spojená s nevhodným stravováním a svůj jídelníček více přizpůsobují zdravému životnímu stylu, a to nejen v oblasti jídla, ale i nápojů,“ zhodnotila výsledky PhDr. Iva Málková, zakladatelka sdružení STOB. Například nejprodávanější české nealkoholické pivo Birell totiž oproti limonádám a džusům obsahuje jen polovinu kilojoulů.

Neakoholické pivo je tak ideálním nápojem pro všechny, kteří si chtějí dopřát to, co jim chutná, a přitom nepřijímat prázdné kalorie. Tento nápoj by přitom uvítali i ti, kteří na návštěvě nejsou vozem – každý třetí respondent by ve výběru sáhl právě po nealko pivu, loni by tak učinil jen každý čtvrtý.

O výzkumu

Výzkum provedla společnost Ipsos v říjnu 2011 na reprezentativním vzorku populace ve věku 18-65 let (podle pohlaví, věku, vzdělání, kraje, velikosti místa bydliště a čistého měsíčního příjmu). Velikost základního souboru byla 1064 respondentů. Výzkum byl realizován metodou on-line dotazování. Ipsos je od r. 2009 největší agenturou zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění v ČR.