Ostravar Nefiltr je novinkou od čerstvého sládka pivovaru


Ostravar Nefiltr

Pivovar Ostravar má nového vrchního sládka Romana Richtera. Ten na začátek pivní sezóny se svými kolegy připravil všem příznivcům značky pivní lahůdku v podobě nefiltrovaného ležáku.
Pivu s typickým zákalem, plností a příjemnou zakulacenou hořkostí dali ostravští pivovarníci jednoduše přímý a krátký název Nefiltr.

První počin nového sládka

Ostravar Nefiltr je prvním počinem nového sládka, pod který bude podepsán. Richter chce ve své práci navázat na své předchůdce a zároveň si jako hlavní cíl vytyčil dostat pivovar ještě blíže lidem. „Jako místní pivovar musíme být co nejblíže lidem v regionu a tomu přizpůsobit naše aktivity,“ řekl nový vrchní sládek. Ostravar Nefiltr zapadá do tohoto myšlení.

„Hledali jsme takové pivo, jehož chuťový profil, charakter i vlastnosti budou mít dlouhodobý potenciál spotřeby. Jedině takové se totiž může postupně dostat do široké distribuce k co největšímu počtu lidí,“ vysvětlil kritéria při hledání nového typu piva Roman Richter a dodal: „V tomto případě jsme nehledali pivo pro limitovanou edici, jako bylo několik našich posledních novinek, vařených ke specifickým událostem a někdy až s charakterem speciálu. Hledali jsme typ piva, který si budou lidé pravidelně vychutnávat a nám na delší dobu rozšíří portfolio.“

Netradiční piva táhnou

Oblíbenost nefiltrovaných a podobně autentických piv v Česku roste. Je to v době, kdy spotřeba tradičních typů piv stagnuje či dokonce klesá. „Lidé rádi zkoušejí nové věci. Tyto inovace nám tak pomáhají je zaujmout a nalákat je k návštěvě jejich oblíbené hospody či restaurace,“ popsal Richter. Nový ležák tak má být pro spotřebitele výrazným impulzem.

Čtěte také: Krušovice Pšeničné jsou novinkou na pivním trhu. Čepované i v lahvích

Ostravar Nefiltr je pivem, které má základ v tradiční ostravarské receptuře. Jak už název piva napovídá, při jeho výrobě ostravští pivovarníci vynechali jednu část výroby – filtraci. V pivu tak zůstává řada jinak odfiltrovaných přírodních látek. „Nefiltr je pivo blízké tomu, jak ho míváme u nás v ležáckých tancích. Je typicky zakalený, má plné pivní tělo a také příjemnou zakulacenou hořkost. Vychlazený je příjemně osvěžující,“ popsal charakter nového ležáku Richter.

Název „Nefiltr“ poprvé zkrácen

Zajímavostí je diskuze kolem názvu piva. Ostravar totiž jako pravděpodobně první pivovar u nás takto název zkrátil. „Ve zkrácení, přímočarosti i tvrdosti názvu vidíme symboliku. Myslíme si, že my Ostraváci přímí a tvrdí jsme. Věci říkáme na rovinu. Chtěli jsme tak, aby se naši příznivci v novém Nefiltru našli,“ uvedla manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková. Proto i kampaň představující nové ostravské pivo ponese slogan „Nefiltrovaný. Přímý. Jako my.“

S distribucí nového nefiltrovaného ležáku do hospod a restaurací Ostravar již začal. S pivem by se tak spotřebitelé měli začít postupně setkávat již od začátku dubna. Uvedení nového piva na trh podpoří dubnová reklamní kampaň, kterou doplní ochutnávky jak v obchodech, tak hospodách.