Ostravarský pivní speciál STO15° má úspěch. Pivovar navařil další várku


Ostravar STO15

Pivovar dodatečně uvařil 200.000 půllitrů výročního speciálu.

Pivovar Ostravar slaví se svým výročním narozeninovým pivem Ostravar STO15° velký úspěch. Mimořádný zájem o extra silné pivo projevují hospodští nejen v domácím regionu pivovaru na severní Moravě, ale také ve zbytku republiky. Ostravar dokonce musel limitovanou edici výročního piva rozšířit. Kdyby to neudělal, zmizel by Ostravar STO15° z trhu dříve, než ostravský pivovar původně avizoval.

Výroční speciál Ostravar STO15° uvařil ostravský pivovar při příležitosti svých stopatnáctých narozenin letos na začátku roku v limitované edici 3 tisíc hektolitrů. Nové pivo je uvařeno podle originální receptury a při jeho přípravě použil Ostravar specifické suroviny i postupy. Výsledkem je silné polotmavé pivo s vyšší plností a výrazným chmelovým aroma.

Z nejnovějších prodejních statistik vyplývá, že během jednoho měsíce prodal Ostravar polovinu z předpokládané limitované edice tří tisíc hektolitrů. Většina výročního piva Ostravar STO15° se v březnu prodala v ostravském regionu.

V dubnu však jde výroční speciál na odbyt ještě rychleji. Ostravar totiž stopatnáctku dodává do stovek gastronomických zařízeních po celé zemi. „Vzhledem k vyjímečnosti piva a pochvalným reakcím našich spotřebitelů i zákazníků jsme se dohodli s vedením firmy, že Ostravar STO15° zařadíme do celorepublikové nabídky,“ popissal důvody netradičního kroku vrchní sládek Richard Kornas. A objednávky na nové pivo se do Ostravy jen hrnou.

„Z důvodu zvýšeného zájmu o stopatnáctku jsme tak museli limitovanou edici výročního piva rozšířit o dalších 200.000 půllitrů,“ řekl Kornas a dodal: „Kdybychom to neudělali, stopatnáctka by z trhu zmizela dříve, než jsme avizovali. A to jsme nechtěli dopustit.”

Nově zařadily Ostravar STO15° do své nabídky třeba hospody a restaurace v Praze, Pardubicích nebo Olomouci. „Jen v Praze si dnes můžete dát Ostravat STO15° v šedesáti hospodách,“ upřesnila manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková. Podle Cieciotkové během března vzrostl ostravskému pivovaru počet hospod, kam musí Ostravar zavážet své pivo, o jednu třetinu.

„Spotřebitelé na novém pivu oceňují především jeho výjimečnou chuť. I když je pivo velmi silné, výborně chutná, krásně voní a je vyváženě hořké,“ vyjmenovala závěrem důvody velké obliby nového piva manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková

„Naše nové pivo patří do kategorie speciálních piv. Jedná se o silnější polotmavé pivo s vyšší plností a výraznějším chmelovým aroma. Pečlivě jsme vybrali a namíchali dva slady a zkombinovali jsme nejlepší odrůdy aromatických chmelů. Pivo pomaleji kvasilo v otevřených kádích spilky a dokváší a zraje v ležáckých tancích našeho sklepa. Použitím vybraných surovin a naší léty osvědčené technologie výroby získá náš výroční speciál ojedinělý charakter chutě a vůně,“ charakterizoval speciální pivo vrchní sládek pivovaru Richard Kornas.