Pivo Mythos prezentuje Řecko lépe než jeho ekonomika. Úspěchy slaví po celém světě


Pivo Mythos

Pivo Mythos

Evropa nyní s velkým zájmem sleduje hospodářskou situaci Řecka. My se podíváme na to, jaké Řekové pijí pivo. Mezi jeho přední pivovary patří značka Mythos. Mladý pivovar má odbytiště nejen v rodné zemi a získává ocenění na světových soutěžích.

Od roku 1997

První várka řeckého ležáku Mythos vznikla v roce 1997 v Soluni. Řecko, jako země vína, se rozhodně nemůže řadit mezi přední evropské pivařské země, proto byla receptura vytvořena ve spolupráci se sládky z Německa, Dánska, Irska a Francie. Dříve než byl recept dokončen, pivovar nechal testovat různé vzorky odborníky a spotřebiteli. Výsledné pivo se vyznačuje světle zlatavou barvou a spíše ovocnou jemnou chutí. Obsahuje necelých 5 % alkoholu, není tedy tolik slabé, jak by se spotřebitelům mohlo zdát. Pivovar také vyrábí Red Mythos, který je o půl procenta alkoholu silnější a má jasně červenou barvu.

Tři získaná ocenění

Mythos, který je součástí koncernu Carlsberg, je k dostání snad ve všech řeckých prodejnách potravin. Vyrábí se ve dvou různých objemech – 0,33 l a 0,5 l. Pivo se vyváží do zhruba třiceti různých zemí. Získalo již tři světová ocenění. První cenu získal pivovar v roce 2001 na kanadském Interbeer International Beer and Whiskey Competition, další o sedm let později za vynikající chuť, kdy ho ocenili přední světoví sommeliéři. Tuto cenu pivovar letos získal znovu.

Nyní přišel pivovar s novým zátkovým „easy open“ uzávěrem, který byste v České republice těžko hledali. Jde o hladké víčko nastavené zátkou, které se tahem nahoru oddělní od pivní láhve.

-les-