Pivovar Primátor zvýšil prodeje. Navzdory silnému propadu pivního trhu


Náchodský pivovar Primátor a.s. dosáhl v roce 2010, přes nepřízeň počasí v letních měsících a ekonomickou krizi, nárůstu prodeje svých produktů o tři procenta proti předchozímu roku. Čtěte také: Pivovaru Bernard se dařilo. Loni zvýšil čistý zisk o třetinu

Nová jedenáctka boduje

„Z celkového dosaženého výstavu 126.618 hektolitrů činil export více jak 20 procent, a i to je v porovnání s rokem 2010 zvýšení téměř o čtyři procenta,“ uvedla Markéta Flousková z náchodského pivovaru.

V tuzemsku firma dosáhla nárůstu výstavu především díky velice úspěšnému rozšiřování nového 11% ležáku. „Tyto výsledky zvláště pozitivně vyznívají v kontextu očekávání více jak desetiprocentního propadu celého pivovarského oboru,“ dodala Flousková. Čtěte také: Spotřeba piva dlouhodobě klesá, zachraňují ji „jedenáctky“

Nejširší nabídka piv v Česku

V současné době náchodský pivovar nabízí nejširší sortiment piv v ČR a profiluje se na tuzemském trhu jako výrobce speciální produkce. Nabízí od nealkoholického přes klasické výčepní pivo až po ležáky.

Dále vyrábí řadu pivních speciálů včetně nejsilnějšího tuzemského průmyslově vyráběného piva Primátor Double 24% a unikátní svrchně kvašená piva – pšeničné pivo bavorského typu Weizenbier, pivo anglického typu English Pale Ale a tmavé pivo anglo-irského původu Stout.

Náchodský pivovar byl založen rozhodnutím městského zastupitelstva v roce 1872. V roce 1935 se začala používat chráněná značka Náchodský Primátor, předchůdce známky Primátor. Od roku 2009 je pivovar ve vlastnictví liberecké společnosti LIF, a.s.

-mdf-