Prazdroj a Gambrinus přilákaly rekordní množství návštěvníků


Gambrinus - pivovar

Vstupní brána pivovaru Gambrinus v Plzni

Prohlídkové trasy Plzeňského Prazdroje nalákaly v roce 2011 do Plzně rekordní počet návštěvníků.

Pivovary Prazdroj a Gambrinus, Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí zhlédlo celkem 252.210 turistů z více než sto zemí celého světa. Jedná se o více než 11 % meziroční nárůst. Nejvíce lidí přijelo tradičně z tuzemska a sousedního Německa, ale také Ruska a v posledních letech i z asijských zemí.

„Dlouhodobě vzrůstající návštěvnost našich pivovarů, ale také Pivovarského muzea a historického podzemí, je výsledkem systematické spolupráce se subjekty cestovního ruchu. Spolupracujeme s agenturou CzechTourism, s cestovními kancelářemi a samozřejmě s městem Plzní a Plzeňským krajem. Loňskou úspěšnou novinkou byla spolupráce s Národním památkovým ústavem,“ uvedl Tomáš Raboch z Návštěvnického centra Plzeňského Prazdroje.

Nejsilnější bývá srpen

Dlouhodobě stabilní je poměr návštěvníků v organizovaných skupinách (61 %) oproti individuálním návštěvníkům (39 %). Nejvyšší návštěvnost přinesl srpen, kdy napomohl čas dovolených, bohatý program letních akcí včetně Pilsner Festu, který nabízí také zpestřené prohlídky pivovarů, Pivovarského muzea i Plzeňského historického podzemí.

Návštěvníci ze všech zemí světa

„Nový trend v návštěvnosti turistických tras Plzeňského Prazdroje představují lidé z asijských zemí, zejména Číny, Tchaj-wanu, ale i Vietnamu nebo Thajska. Přijíždí jich stále více a vedle Čechů, Němců, Francouzů nebo Rusů se z nich stávají stálí klienti. Jezdí k nám ale návštěvníci opravdu z celého světa, výjimkou nejsou ani vzdálené africké země jako Zimbabwe, Kongo nebo Madagaskar,“ dodal Tomáš Raboch.

Nová trasa Gambrinusu táhne

Stále větší oblibě se mezi obyvateli i návštěvníky Plzně těší prohlídková trasa pivovaru Gambrinus, která je otevřena od podzimu roku 2010. Dokládá to loňské prvenství v soutěži cestovatelského portálu Kudy z nudy o nejatraktivnější českou turistickou aktivitu v plzeňském regionu, ve které o vítězi rozhodovali sami výletníci. Pivovar je atraktivní také pro celebrity, navštívili jej členové skupiny Kabát, Chinaski nebo mistr Gambrinus ligy – fotbalisté FC Viktoria Plzeň.

Lepší služby, více možností

Nárůst návštěvníků se pozitivně odrazil i ve využívání doprovodných služeb, které přináší Prazdroj v rámci své nabídky hostům. Zvýšil se zájem o dárkové předměty, velký boom zaznamenal e-shop.

Úspěšný rok má za sebou také Konferenční a společenské centrum Secese, ve kterém si oslavu, setkání nebo jinou akci objednalo opět více firem i lidí z řad veřejnosti. Přímo v pivovaru tak proběhlo během roku 2011 několik set akcí, od velkých kongresů a konferencí až po menší soukromé oslavy.

Tento rok zpestří návštěvy pivovaru novinky, jako je projížďka pivovarem na formanském povoze či jubilejní prohlídky nazvané Za historií Pilsner Urquell. Ceny vstupného zůstaly vloni zachovány a ani pro rok 2012 Prazdroj zvýšení základního vstupného nechystá.