Přichází Staropramen Cool Grep. Doplní oblíbený Cool Lemon


Staropramen Cool Grep

Byla to velká neznámá, když se loni v květnu na pražském Smíchově začal připravovat Staropramen Cool Lemon, osvěžující pivo s příchutí citrónu a nižším obsahem alkoholu. Odvaha se ale Staropramenu vyplatila a bezprostředně po uvedení Cool Lemonu na trh následoval obrovský prodejní úspěch.

Vyvážený poměr piva a ovocného džusu se stal v Česku hitem loňského léta a otevřel u nás nový segment pivního trhu: segment osvěžujících piv s příchutí ovoce a nízkým obsahem alkoholu.

Nově s příchutí grepu, už od dubna

Staropramen je a chce být nejsilnějším hráčem v tomto růstovém segmentu. Proto k pěti variantám balení Staropramen Cool Lemonu od začátku dubna přibude také nová příchuť Cool Grep. Na trh přichází v půllitrové lahvi a plechovce.

„Staropramen Cool Lemon jsme loni uváděli na trh s cílem oslovit nové spotřebitele, kteří nejsou typickými konzumenty piva. Nebývalý zájem o Staropramen Cool Lemon, který si nakonec oblíbili nejen mladí dospělí spotřebitelé, ale i ženy, pro které byl původně určen, nás donutil přemýšlet, co navíc kromě rozšíření typu obalů pro různé příležitosti můžeme spotřebitelům nabídnout. Rozšířit nabídku o další příchuť je logickým krokem. A další novinky připravujeme,“ komentoval rozšíření portfolia piv s příchutí Zbyněk Kovář, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen.

Staropramen ovládá 98 % segmentu

Kromě zpestření nabídky spotřebitelům má Staropramen Cool Grep pro pivovar ještě jednu roli – posílit pozici lídra v segmentu osvěžujících piv s příchutí ovoce a nižším obsahem alkoholu. V současnosti je totiž Staropramen v tomto segmentu jedničkou, která zásobuje zhruba 98 procent trhu.

„Naše výsledky jsou pro nás velkou motivací do budoucna. Obzvlášť když si uvědomíte, že ještě před rokem v tuto dobu tento segment prakticky neexistoval,“ uvedl Zbyněk Kovář. I přes vstup konkurence do tohoto segmentu jsou cíle pivovaru ambiciózní. „Chceme v Česku i nadále rozvíjet tento segment a nabízet spotřebitelům výjimečné osvěžení a nové zážitky,“ dodal Kovář.

Úspěch Staropramen Cool Lemonu

Staropramen Cool Lemon pivovar uvedl na trh loni v květnu. To, že o něj budou mít zákazníci velký zájem, se ukázalo už během prvních měsíců prodeje, kdy nečekaně velká poptávka vedla až k prázdným pultům. Bylo proto nutné výrazně zvýšit jeho produkci. Ta se tak během letních měsíců dostala až k řádu desítek tisíc prodaných hektolitrů měsíčně, což odpovídá úrovni celkové produkce menšího pivovaru. Každý měsíc se tak v Česku v průměru vypily řádově miliony půllitrů Staropramen Cool Lemonu.

Zájem o toto osvěžující pivo s nízkým obsahem alkoholu s létem neskončil, ale pokračoval i s příchodem zimních měsíců. I proto pivovar postupně rozšiřoval nabídku obalů, v nichž je nabízen na dnešních pět druhů: půllitrová lahev a plechovka, třetinková lahev, litrová PET lahev a multibalení PET lahví. Zatímco například třetinkové lahve jsou určeny zejména do barů, litrová PET lahev se hodí na venkovní příležitosti a na cesty.

Kromě nové příchutě čeká ty, kteří si Staropramen Cool Lemon oblíbili ještě jedna důležitá změna. Stejně jako všechny další typy piv z portfolia Staropramenu budou i tato piva s příchutí ovoce a nízkým obsahem alkoholu od dubna k dostání v nové unikátní půllitrové skleněné lahvi.