Prohlídky Budějovického Budvaru letos s řadou novinek


Budweiser Budvar

V roce 2013 si výrobní prostory pivovaru Budějovický Budvar prohlédlo 41 881 lidí, to je o 6 % více než v roce 2012 a zhruba dvojnásobek počtu, který pivovar navštívil před 10 lety. Pro novou sezónu bylo Návštěvnické centrum i samotná prohlídková trasa vylepšeny o několik novinek.

Budějovický Budvar, n.p., patří mezi důležité turistické cíle na jihu Čech. Návštěvnické centrum pivovaru nabízí zábavu i poučení při prohlídkách výrobních prostor pivovaru a poskytuje komplexní turistické služby. Přímo v areálu funguje „Pivnice Budvar“, ve které mohou návštěvníci kromě dokonale ošetřeného piva ochutnat především gastronomické speciality české kuchyně. Nabídku služeb doplňuje komplexně vybavené zázemí pro firemní školení nebo společenské akce.

Film, promítaný v mladinové pánvi

Do letošní turistické sezóny vstupuje Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru s řadou novinek. Ve vestibulu si návštěvníci mohou sami spustit panoramatický film o výrobě piva v pěti jazykových mutacích, který se promítá v měděném modelu mladinové pánve. Na prohlídkové trase přibylo několik informačních tabulí u nových strojů, které byly v poslední době instalovány na stáčírně lahví. „Turisté velmi oceňují i tři nově vytvořená místa pro pořizování upomínkových fotografií. Nejzajímavějším z nich je určitě socha rytíře z kampaně „NE z nás dělá to, čím jsme“, která měří dva metry. Turisté se mohou nově fotografovat i v modelu ležáckého tanku přímo ve sklepě pivovaru,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru.

Zájem o prohlídky pivovaru roste

„Prohlídek pivovaru se loni zúčastnilo 41 881 návštěvníků, to je o 6 procent více než v roce 2012 a téměř dvojnásobek počtu, který pivovar navštívil v roce 2002. Návštěvníci oceňují především to, že se u nás mohou pohybovat přímo ve výrobních prostorách pivovaru a nikoliv v umělém zábavním parku pro turisty,“ dodal Tomáš Olejník.

Turisté pocházeli ze všech kontinentů. „Byli u nás i lidé z Indie, Nového Zélandu nebo Peru, ale jednoznačně převažovali hosté z německé jazykové oblasti. Jejich podíl loni činil 37 procent. Druhou nejdůležitější skupinou pro nás byli čeští turisté, kteří měli podíl 20 procent,“ upřesnil Tomáš Olejník. Turisté z německy mluvících zemí přijížděli obvykle ve velkých organizovaných skupinách, naproti tomu Češi dávali přednost individuální turistice. Na třetím místě se umístili turisté z anglicky hovořících zemí s podílem asi 8 %.

Nejvíc lákají ochutnávky piva a roboty

Exkurze pivovarem vedou odborně vyškolení průvodci s výkladem v češtině nebo dalších šesti světových jazycích. „Nejoblíbenější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného ležáku Budweiser Budvar přímo v ležáckém sklepě, dětem se naopak velice líbí stáčírna lahví se dvěma roboty,“ uvedl Tomáš Olejník.

Multimediální expozice „Příběh budějovického piva“ bude letos z důvodu rekonstrukce pro návštěvníky uzavřena. Tato rekonstrukce nemá žádný vliv na prohlídky pivovaru, které budou i nadále probíhat bez omezení.

Pivovar otevřen každý den

Pivovar je návštěvníkům přístupný každý den od 9 do 17 hodin na základě předchozí telefonické či e-mailové objednávky. Každý pracovní den (v létě i o víkendech) ve 14:00 se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace. Další podrobnosti o prohlídkách Budějovického Budvaru, včetně jejich on line rezervace, najdete na webové stránce www.visitbudvar.cz. Celou prohlídkovou trasu je nyní nově možné projít i virtuálně na odkazu goo.gl/nf3TCW díky technologii Google Steet View.