Šampaňské s červenou stuhou je nápojem vítězů. Nejen Formule 1


Jenson Button

Jenson Button s láhví šampaňského značky Mumm

Milovníci závodů Formule 1 si již určitě museli všimnout, jak si na stupních vítězů piloti užívají své vítězství s velkou láhví šampaňského s červenou stuhou na etiketě. Milovníci alkoholu by však nikdy nemohli takto plýtvat kvalitním šampaňským značky G. H. Mumm.

Symbolem červená stuha

Červená stuha značí všechny druhy šampaňského z výrobny se sídlem v Remeši. Láhev s bílou etiketou a červenou stuhou však v sobě ukrývá „Cordon Rouge“, tradiční šampaňské registrované 16. listopadu 1876 v Remeši. Odborníci jeho chuť popisují jako zprvu silnou a poté tlumenou svěžestí a aroma, a to především čerstvých květů, kandovaného citrusového ovoce, sušeného ovoce, ořechů a světlého tabáku. Courdon Rouge je složeno z větší části z odrůdy Pinot Noir (69 %) a zbylá část Chardonnay. Obsahuje jako většina šampaňských vín více než 12 % alkoholu.

Dlouholetá tradice

Zakladatelem firmy se stal Peter Arnold Mumm, který v roce 1761 začal vyrábět a distribuovat víno v Kolíně nad Rýnem. Jeho tři synové po něm živnost převzali a přestěhovali ji do francouzské Remeše. Oficiální rok vzniku firmy vyrábějící pravé šampaňské je 1827. Majitelé firmy si zakládali především na kvalitě svých výrobků, zkupovali hrozny a dohlíželi na jejich lisování.

Největším přínosem se pro firmu stal Georges Hermann of Mumm, který vybudoval nové sklepy a výrobní prostory a zaregistroval značku „Cordon Rouge“. Firma se postupem času dostala na nové neevropské trhy. Nyní prodá téměř osm milionů láhví ročně a šedesát procent jejího prodeje tvoří vývoz do více než sta zemí. V roce 2005 se G. H. Mumm & Co stal součástí koncernu Pernod Ricard.

-les-