Starobrněnská linka na Maxilahve slaví 1. narozeniny


Starobrno

Pět set tisíc hektolitrů piva, stočených do 33 milionů Maxilahví ze speciálního plastu. To je úctyhodná bilance linky na vyfukování a plnění plastových lahví, která funguje ve starobrněnském pivovaru.

Právě v uplynulých dnech linka oslavila první narozeniny, respektive rok fungování v maximálním plném výkonu.

Úspěch Maxilahví

Instalace linky byla logickým vyústěním úspěchu inovativního obalu – Maxilahve – na českém pivním trhu. Společnost Heineken Česká republika uvedla Maxilahve na trh jako první před dvěma lety na jaře. Zpočátku se začaly prodávat piva dvou oblíbených značek, jedenáctistupňový Zlatopramen a desetistupňové Starobrno Tradiční.

Maxilahev zaznamenala raketový start, prodeje trhaly rekordy. Spotřebitelé totiž okamžitě našli a ocenili výhody nového obalu, tedy nerozbitnost, snadnou manipulaci, praktičnost nevratného (a přitom recyklovatelného) obalu a také možnost sdílet pivo s přáteli. Nejpádnějším argumentem se ovšem stal fakt, že spotřebitel v Maxilahvi našel chutově naprosto stejné pivo, na které byl zvyklý z jiných obalů.

Čtěte také: Pivovarská skupina Heineken prodala méně piva, maxilahve ale bodovaly

První v Česku

Výsledky na trhu předčily očekávání. Společnost Heineken se proto rozhodla investovat 100 milionů korun do nové linky, která Maxilahve vyfukuje, plní i balí.

„Linka se nachází v bývalé stáčírně skleněných lahví, která dosloužila. Protože nebyly potřeba větší stavební úpravy, instalace linky postupovala rychle. Trvala zhruba 2 měsíce,“ řekl manažer a vrchní sládek pivovaru Starobrno Tomáš Pluháček a dodal: „Byli jsme na trhu první, kdo nabídl spotřebiteli výhody piva ve speciálním plastu. Náš starobrněnský pivovar byl také první v České republice, v němž byla linka tohoto druhu instalována.“

Stále širší nabídka

Na začátku si spotřebitel mohl koupit dvě značky z portfolia Heinekenu, dnes je nabídka podstatně širší. V maloobchodní síti jsou tak k dostání piva ze všech našich pivovarů. Březňák se prodává v balení 2 a 1,5 litru, vedle Starobrna Tradičního si spotřebitelé žádají 1,5 l Maxilahev Starobrno Medium. Sportovcům, motoristům a vůbec všem, kteří nechtějí nebo nemohou pít alkohol, je určena 1,5 l nealkoholické pivo Fríí. Novinkou je i 1,5 l krušovické Dvanáctky.

Nejoblíbenější značkou nadále zůstává jedenáctistupňový Zlatopramen. Čtěte také: Prodej Zlatopramenu v plastové maxi lahvi stoupl za rok dvojnásobně

„I přes nárůst plastových pivních lahví ostatních pivovarů v maloobchodní síti stále zůstáváme na trhu jedničkou. Těší nás, že v Maxilahvích držíme vysokou kvalitu piva. Nemáme žádné reklamace,“ podotkl Tomáš Pluháček.

Nepřetržitý provoz

Zájem spotřebitelů o Maxilahve potvrzuje i nepřetržitý provoz linky, nonstop pracuje od března letošního roku. Přibylo tudíž i zaměstnanců, kteří ji obsluhují, od zimy se střídají celkem čtyři směny. Linka využívá nejmodernější technologie a splňuje i nejpřísnější hygienické, hlukové i bezpečnostní parametry.

Vedle plnění Maxilahví pivovar Starobrno i nadále pokračuje ve stáčení svých produktů do skla a KEG sudů.