Staropramen představil nové půllitry. Po osmi letech


Staropramen

Změna vzhledu značky začala loni v lednu představením nového loga a následnou výměnou milionů lahví za unikátní. Čtěte také: Staropramen mění lahve všech svých piv. Bude na nich „vyryté“ logo

Pivovar pokračuje letos postupnou výměnou sklenic v hospodách a restauracích. Staropramen tak během dvou let kompletně renovuje svůj vzhled.

Funkčnost a tradice

Ostré rysy, robustní podstava i elegantní tvar štítu. To jsou klíčové design prvky nových sklenic. Pro posílení vizibility značky navíc barevné a na první pohled výrazné vertikální logo, typické právě pro Staropramen. Historii pivovaru připomíná embosovaný symbol „S“ na dně sklenic i letopočet založení 1869.

„Naše zadání designérům bylo jasné. Navázat na unikátní design lahve a dotvořit tak kolekci ikonických obalů Staropramene. Zároveň ale vytvořit sklenici funkční a praktickou,“ řekla ke změně Eva Prajsová, manažerka značky Staropramen. „S výsledkem jsme velmi spokojeni a také první odezva z hospod a od našich spotřebitelů na Facebooku je velmi pozitivní. Doufáme, že se lidem bude nové sklo líbit, a že si z něj Staropramen náležitě vychutnají,“ dodala Prajsová.

Změna po osmi letech

Pivovar mění sklenice pro točený Staropramen po osmi letech. Tehdy, v roce 2005, přišel jako první u nás s vertikálním logem, které použil také na sklenicích. Náklady na stávající obměnu pivního skla, která bude probíhat postupně a potrvá po celý rok, se pohybuje v řádech miliónů korun.

Návrh nového skla vzešel od designérů agentury Unity, která se za deset let své existence stala respektovaným specialistou na obalový a značkový design. Právě designéři přišli i se zajímavým funkčním prvkem, který zlepšuje komfort pití točeného piva. Spodní část sklenic totiž obsahuje drážky, jimiž voda z oroseného půllitru odtéká pryč a dno sklenice zůstává čistočisté.

S novou sadou sklenic se již můžete setkat v prvních restauracích a hospodách čepujících některý z jedenácti druhů piv značky Staropramen.