Tankový Zlatopramen 11° přichází do hospod. Zatím na severu Čech


Zlatopramen

Stabilní teplota a nejvyšší kvalita piva, při jehož výrobě byly použity vybrané suroviny a tradiční technologie. To jsou hlavní devizy tankového piva Zlatopramen 11°, které se v současnosti zavádí do restauračních podniků na severu Čech.

Zlatopramen 11° se vaří v pivovaru Velké Březno, kam se po integraci postupně přesouvá výroba z Krásného Března. Čtěte také: Heineken slučuje pivovary v Krásném a Velkém Březně. Kvůli efektivitě

„Do moderní tankové cisterny, která pivo rozváží do jednotlivých restaurací, Zlatopramen 11° čerpáme přímo z ležáckých sklepů v pivovaru Velké Březno,“ konstatoval vrchní sládek pivovaru Petr Hauskrecht. Pivo si tak uchovává skvělou kvalitu, protože vůbec nepřichází do kontaktu s kyslíkem.

Vstříc zájmu zákazníků

Zaváděním Zlatopramenu 11° z tanku značka vychází vstříc vzrůstající oblibě tohoto typu piva. První zájemci mohli tankový Zlatopramen 11° ochutnat při roadshow na náměstích severočeských měst v srpnu letošního roku. Od prázdnin si zákazníci mohou na tankový Zlatopramen zajít už do sedmi restauračních zařízení. Předpokládá se dále, že do konce letošního roku jejich počet vzroste na patnáct.

Z ležáckých sklepů ve Velkém Březně se pivo čerpá do tankové cisterny s logem Zlatopramen, která pivo rozveze a naplní do tanků, umístěných v jednotlivých provozovnách. Uvnitř tanku se skrývá speciální vak, který se smršťuje a zabraňuje tak jakémukoli přístupu kyslíku. „Vzhledem k maximálnímu úsilí, které věnujeme transportu i uložení piva, může tankový Zlatopramen 11° zůstat nepasterizovaný a uchovat si svou originální chuť i čerstvost,“ láká štamgasty na novinku Petr Hauskrecht.

„Zlatopramen 11° vaříme z těch nejkvalitnějších surovin v pivovaru ve Velkém Březně, kde před nedávnem odstartoval proces integrace s pivovarem v Krásném Březně. Do budoucna se počítá s modernizací a zvýšením kapacity výroby ve Velkém Březně, které si vyžádají investici ve výši 100 milionů korun během následujících tří let. Tankový Zlatopramen 11° už ve Velkém Březně vaříme,“ řekl Petr Hauskrecht. Ve velkobřezenském pivovaru se vedle Zlatopramenu budou vyrábět i piva značky Březňák jako dosud. Všechny značky si uchovají své vlastní receptury i ingredience.

Obliba tankového piva roste

Tankové pivo zaznamenává velký boom od jara 2010. Tehdy totiž Heineken přišel na český pivní trh s převratným výčepním systémem Orion, řízeným počítačem, který poprvé v historii umožnil zavádět tankové pivo i menším a středním restauracím s výtočí od 130 do 400 hektolitrů ročně. Dřív si tuto výsadu mohly dovolit pouze velké provozovny. Hosté na tankovém pivu oceňují stabilní chuť a stálou teplotu, provozovatelům podniků se mimo jiné líbí i to, že se nemusí tahat se sudy a uspoří skladové prostory i samotné pivo, protože už nevznikají ztráty při přerážení sudů. Tanky o obsahu 250 nebo 500 litrů navíc působí dekorativně, protože stojí uvnitř provozovny hostům na očích, a propagují tak nabízenou značku.

Tradice výroby jedenáctistupňového piva Zlatopramen sahá až do poloviny sedmnáctého století. Zlatopramen je hutnější pivo s bohatou pěnou a příjemnou hořkostí. Vyváženou chuť Zlatopramenu dodává vybraný chmel, kvalitní slad a použití tradiční technologie. Zlatopramen je vůbec nejprodávanějším pivem mezi jedenáctkami. V této kategorii Zlatopramen jasně vede, v roce 2010 značka získala 37 % podíl na maloobchodním prodeji.