Tatranský čaj TATRATEA boduje s novým designem láhve


TATRATEA

TATRATEA

TATRATEA, původně Tatranský čaj, byl v roce 2010 korunovaný originální láhví, která se ihned stala ikonou. ITQI Superior Taste Award Brussel 2010, 2 medaile z International Spirits Challenge London, red dot, Pentawards, Zlatý klinec, to je jen část ocenění, které od začátku tohoto roku získal TATRATEA za výjimečnou chuť a design láhve. První originální lihový nápoj na čajovém základě na Slovensku je tak připravený na export.

Nápoj inspirovaný tatranskou specialitou

Když navštívíte Vysoké Tatry a jejich „zbojnické tatranské koliby“, každá vám nabídne jako aperitiv svojí specialitu – horký čaj z tatranských bylin zalitý koncentrovaným lihem a oslazený medem. Tuto myšlenku rozvinul Ján Semaňák, majitel společnosti KARLOFF, a začátkem roku 2004 byl na trh ve spotřebitelském balení uvedený Tatranský Čaj 52 % Originál.

Začátkem roku 2010 dokončili tvůrci láhve redesign a změnili název na TATRATEA. Produktová řada TATRATEA je složena z pěti produktů s různými příchutěmi (např. citrus, broskev, lesní plody) a stupňovitostmi obsahu alkoholu. Základem každé produktové variace je však TATRATEA Originál obsahující maceráty čajů a extrakty z bylin a ovoce.

Originální láhev připomínající termosku

Nový design láhve získal obrovské množství ocenění na mezinárodních soutěžích. Cílem při vytváření nové láhve byla jasná a nezaměnitelná rozeznatelnost její siluety. Design musel také obsahovat něco ze života Tatranského Čaje. Řešením byla láhev ve tvaru termosky.

Následovalo hledání ideálních proporcí a příprava modelů láhve, bez kterých by to nebylo možné. Neoddělitelnou součástí práce na novém designu skla byla tvorba uzávěru. Musel přiměřeně akcentovat „bezhrdlový“ tvar, což tvůrce nutilo jít až na hranu technologických možností jeho rozměrů. Avšak podařilo se nalézt výrobce, který dokázal splnit veškeré představy a kvalitě použitých technologií přesně podle představ tvůrců a zadavatele.

Logická grafika produktu

Co se týká grafiky, od počátku dominovalo písmenko T jako Tatry či Tea jako čaj, to se v průběhu tvorby vyprofilovalo na dominantní dekorativní symbol vytvořený z prvků inspirovaných tradičním řezbářstvím, lidovým šperkařstvím a jinými řemesly. Iniciála v sobě ukrývá sluneční příběhy koloběhu života, symboly lásky, štěstí, plodnosti apod. Namísto popisu produktu zaklínadly typu „původní receptura“ anebo „vyvážená chuť“ byl navrhnutý slogan vystihující esenci značky, a to „Silný originál ze srdce Tater“. V této etapě tvůrci dospěli k závěru, že nejhezčího a nejčistšího výsledku se dosáhne ne etiketou, ale přímým potiskem barevné láhve.

Každý druh TATRATEA má svou barvu láhve

Jednotlivé druhy TATRATEA jsou odlišené barevně. Takže limetkově zelené sklo TATRATEA 32 % označuje citrusovou příchuť. Broskvový odstín TATRATEA 52 % navozuje obsah výtažků z broskve a bílého čaje. Pověstná 52 % s extraktem z černého čaje je, jak jinak, v elegantní černé láhvi. Lesní ovoce zpřítomňuje TATRATEA 62 % ve skle barvy lesních plodů. A Titán, ten nejostřejší TATRATEA 72 %, je v titanové metalické úpravě.

Ochutnali jste už TATRATEA? A co na něj říkáte? Zúčastněte se naší ankety Ochutnali jste už Tatranský čaj? na Otázkomat.cz

-tz-, -les-