Válka nealkoholických piv je u konce. Vítěze ale nemá


Rodinný pivovar Bernard považuje reklamu Plzeňského Prazdroje na jeho značku nealkoholického piva Birell, v níž tvrdí, že „chutí převyšuje ostatní“, za nepravdivou a neetickou. Vyzval proto Birell na degustační souboj, který by rozhodl, zda je Birell skutečně hodný svému sloganu. Výrobce Birellu, Plzeňský Prazdroj ale výzvu odmítl.

Stanislav Bernard, generální ředitel pivovaru Bernard, je chováním lídra trhu zklamán. „Na základě toho, že Plzeňský Prazdroj opakovaně používá zavádějící a nabubřelé reklamní kampaně, jsme se rozhodli na jednu z nich („Birell: chutí převyšuje ostatní“, pozn. red.) zareagovat a vyzvali jsme jej proto otevřeným dopisem k degustačnímu souboji mezi nealko pivy Birell a Bernard s čistou hlavou, kterým by mohl své tvrzení prokázat“ uvedl Bernard a dodal: „Reakci Plzeňského Prazdroje na naši výzvu vnímáme jako absenci přiměřené pokory a také jako aroganci, která může vést až k definitivnímu rozpadu Českého svazu pivovarů a sladoven s kořeny sahajícími do roku 1873. To ostatně jasně naznačuje i skutečnost, že ze svazu v posledních měsících vystoupilo již sedm pivovarů, které tak reagovaly na chování pivního giganta a další tento krok bohužel zvažují.“ Plzeňský Prazdroj se ke sporu veřejně nevyjádřil.