Válka nealkoholických piv: Prazdroj se odmítá „utkat“ s Bernardem


Rodinný pivovar Bernard považuje reklamu Plzeňského Prazdroje na jeho značku nealkoholického piva Birell, v níž tvrdí, že „chutí převyšuje ostatní“, za nepravdivou a neetickou. Bernard proto vyzval Birell na degustační souboj, ať své tvrzení prokáže.

Plzeňský Prazdroj souboj písemně odmítl a tvrdí, že k použití sloganu „Birell, chutí převyšuje ostatní“ jej opravňuje především to, že je po dlouhá léta nejprodávanějším nealkoholickým pivem s tržním podílem větším než 60 procent.

„Chce tím zároveň, podle stejné logiky, svým zákazníkům říci, že ‚Gambrinus chutí převyšuje Pilsner Urquell‘, protože má největší tržní podíl na českém pivním trhu? Asi ne, nicméně ve vztahu ke svým konkurentům Prazdroj stejný argument klidně používá, odmítá dlouhodobě změnit své nabubřelé kampaně a je mu očividně lhostejné, že se může zcela rozpadnout i samotný Český svaz pivovarů a sladoven, ze kterého již vystoupilo 7 pivovarů právě kvůli jeho chování,“ komentuje chování Prazdroje vedení konkurenčního pivovaru.

„Chápeme, že se Plzeňský Prazdroj nehrne do zkoušky, ve které nemusí uspět, že má obavy z přímé konfrontace. Vždy je jednodušší něco tvrdit, nežli to pak dokázat,“ konstatuje generální ředitel pivovaru Bernard Stanislav Bernard a opakovaně vyzývá generálního ředitele Plzeňského Prazdroje: „Nevyhýbejte se férovému souboji!“

Přestože se do určité míry jedná o vážné téma, rozhodl se Stanislav Bernard celou záležitost poněkud odlehčit. „Pokud v souboji proti nám Birell vyhraje, zavazujeme se, že po dobu jednoho měsíce přejmenujeme naše nealkoholické pivo ‚Bernard s čistou hlavou‘ na ‚Bernard s ušatou hlavou‘. Zároveň budeme točit Birell na našem blížícím se Bernard Festu, a to zcela zdarma,“ dodal Stanislav Bernard.

Související článek: