Víme, jak se vybírala Svatomartinská vína. Podívejte se


Do čtvrtka 11. listopadu, dne, kdy budou poprvé slavnostně otevřena první letošní Svatomartinská vína, zbývá přesně týden. Víno, které nyní již putuje do obchodů a restaurací, bylo pečlivě vybráno odborníky. Čtěte také: Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů

Nestačí být jen „dobré“

Každý vzorek Svatomartinského vína musí projít hodnocením nezávislé komise, která „naslepo“ posuzuje standardním stobodovým systémem vlastnosti vína, jakými jsou vzhled (čirost a barva), vůně (intenzita, čistota, harmonie), chuť (intenzita, čistota, harmonie, perzistence) a celkový dojem z vína. Aby mohlo víno získat značku Svatomartinské, musí získat od komise minimálně 75 bodů, tedy nestačí, aby bylo jen dobré, v mnoha ohledech musí být velmi dobré nebo vynikající. Takto nastavená pravidla zaručují, že se na trh se značkou Svatomartinské dostanou jen opravdu kvalitní vína a spotřebitelé se na logo sv. Martina na bílém koni mohou spolehnout jako na značku kvality.

Tabulku stobodového hodnocení, která na konci října sloužila nezávislé komisi k posouzení kvalit hodnocených vín, si můžete prohlédnout zde: