Vývoz ležáku Pilsner Urquell loni vzrostl. Navzdory očekávání expertů


Plechovky

Plzeňský Prazdroj během roku 2010 vyvezl 664.000 hl piva Pilsner Urquell a meziročně tak zvýšil export plzeňského ležáku o 5 %.

„Hospodářská situace na mnoha exportních trzích není jednoduchá, proto pivní experti očekávají celkový pokles exportu českého piva do zahraničí. Negativní trend se má dotknout logicky především luxusního zboží, kterým jsou prémiové pivní značky. Proto je vynikajícím výsledkem rostoucí zájem o Pilsner Urquell, který odjakživa šíří slávu českého piva ve světě. Stejně jako Češi, i zahraniční spotřebitelé prokazatelně oceňují jeho prémiovou kvalitu
a unikátní plnou chuť,“
řekl Karel Kraus, manažer značky Pilsner Urquell.

Zvýšený zájem o Pilsner Urquell přinesl rok 2010 na tradičních trzích jako je Německo (240.000 hl, +4,77 %), Maďarsko (30.000 hl, +6,25 %) nebo Velká Británie (24.000 hl, +37 %). Prodávalo se také v zemích, které jsou pro české pivo spíše exotické, jako jsou Spojené arabské emiráty, Sýrie, Jižní Korea či Vietnam. Loni také Plzeňský Prazdroj úspěšně zahájil export piva Pilsner Urquell do Argentiny.

Většina plzeňského ležáku putuje z Plzně do světa v lahvích a plechovkách. „Velkým úspěchem je rostoucí podíl čepovaného piva, které vyvážíme z našeho pivovaru do více než 30 zemí a tvoří už 20 % exportu Pilsner Urquell. Čepované úzce souvisí s českou pivní kulturou a uměním pít plzeňské pivo. Toto české tajemství se snažíme rozšiřovat například pomocí mezinárodní soutěže pro výčepní Pilsner Urquell Master Bartender. Významnou úlohu hrají také stylové hospody, které prezentují plzeňský ležák i v zahraničí takříkajíc v domácím prostředí. Proto rozšiřujeme franšízový koncept Pilsner Urquell Original Restaurant (PUOR) z Česka do zahraničí. Od loňska se nově chodí na pivo do PUOR i v německém Düsseldorfu. Pomyslným vrcholem tohoto vývozu české pivní kultury společně s naším pivem jsou tankovny, které nyní čepují Pilsner Urquell v Bratislavě, ale také ve Vídni,“ shrnul situaci Karel Kraus.