Zájem o speciální piva před Vánoci stoupá. Pětina lidí je věnuje jako dárek


Pilsner Urquell

Prodeje prémiových piv, ležáků i pivních speciálů před vánoci zaznamenávají každoročně vzestup. Přání pivařů vychází vstříc také nabídka vánočních balení od mnoha pivovarů.

Pivo na štědrovečerní stůl

Z průzkumu společnosti Plzeňský Prazdroj vyplývá, že pětina lidí si nedokáže představit štědrovečerní stůl bez sklenice piva a zhruba stejný počet lidí věnuje pivo jako vánoční dárek.

„Štědrovečerní večeři a vánoční svátky si lidé tradičně spojují s plzeňským ležákem, který na sváteční tabuli patří a navíc se výborně doplňuje s tradičním českým štědrovečerním menu – kaprem a bramborovým salátem. I v době letošních vánoc tak i přes stagnaci pivního trhu očekávame tento pozitivní vývoj“,“ uvedl Dalibor Vainer z Plzeňského Prazdroje.

Vyšší zájem o pivo ve svátečním období lze zaznamenat i v okolních zemích včetně sousedního Polska či Slovenska. „Aj u nás platí pravidlo, že pre predaje Pilsner Urquell vo fľašiach a plechovkách je najsilnejším mesiacom december,“ uvedla Zuzana Lošáková, tisková mluvčí Pivovarů Topvar.

Čtěte také:
Pivní adventní kalendář zkrátí čekání na Vánoce. Obsahuje 20 druhů piv
Sedm pivních specialit ve vánočním balení přináší pivovary K Brewery

Zájem je i o další „pivní“ dárky

Na zvýšeném zájmu o prémiová piva v předvánočním období se významně podílejí i balení s dárkovými předměty, které jinak nejsou běžně k zakoupení. Například letošní limitovaná nabídka jednolitrových embosovaných lahví ležáku Pilsner Urquell proto navazuje na loňskou kolekci a je nejen dárkem, ale i cenným předmětem pro sběratele pivních předmětů.

Kromě ležáků si lidé u vánočního stolu dopřávají také piva vícestupňová, tzv. speciály, které také zaznamenávají ve vánočním období výrazný nárůst popularity.

Čtěte také: Na Vánoce mějte doma nealkoholické pivo. Návštěvy to ocení