Český olympijský výbor (ČOV) vyhrál letitý soudní spor se společností Budějovický Budvar n.p. za neoprávněné užívání olympijské symboliky a tato firma musí ČOV zaplatit 2,25 milionu korun.
Nepovolené užití olympijské symboliky
Budějovický Budvar v roce 2006 v období zimních olympijských her v italském Turíně použil při své reklamní kampani na výrobky značky Budweiser Budvar část výrazu „olympiáda“ ve slovním spojení „hokejiáda“ a logo, na němž byl vyobrazen zapálený svazek hokejových holí asociující olympijskou pochodeň. Reklamy na olympijské symbolice vlastně parazitovaly. Olympijské kruhy, vlajka, heslo, olympijský oheň, pochodeň, hymna, další olympijské emblémy, a výrazy „olympiáda“ či „olympijský“ chrání zákon č. 60/2000 Sb., o ochraně olympijských symbolik.
Omluva i tučná pokuta
Rozsudek Krajského soudu v Českých Budějovicích potvrdil Vrchní soud v Praze. Nyní je pravomocný a ukládá Budvaru povinnost zveřejnit omluvu Českému olympijskému výboru v Hospodářských novinách, Mladé frontě DNES, Lidových novinách, na svých internetových stránkách a zaplatit ČOV částku ve výši 2,25 milionu korun, která odpovídala bezdůvodnému obohacení a přiměřenému zadostiučinění. „Zvítězili jsme po téměř šesti letech sporu. Je to významný a precedentní případ,“ prohlásil předseda ČOV Milan Jirásek.
Olympiáda jako byznys
Z olympijské symboliky a komerčního či marketingového partnerství se vyvinul velký byznys, díky němuž je olympijské hnutí finančně stabilní. Jednotlivé národní olympijské výbory rozvíjejí své vlastní marketingové programy. Český olympijský výbor má momentálně 16 oficiálních partnerů. Chránit použití olympijské symboly ve své zemi je povinností, proto došlo i ke sporu mezi ČOV a Budějovickým Budvarem.
-mdf-
Partner portálu:
Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme: