Největší české likérce Stock Plzeň Božkov v loňském roce klesly prodeje o více než 10 %, v těžké situaci jsou i další likérky. Podíl Božkova na trhu se ale celkově zvýšil. Informaci včera přinesl deník E15.
Důvodem je již ustupující hospodářská krize a především navýšení spotřební daně na alkohol, která se promítla do zvýšení cen lihovin a následně snížení zájmu zákazníků. Nižší prodeje zaznamenaly i další výrobci, jako Rudolf Jelínek nebo Granette & Starorežná Distilleries vyrábějící např. Tuzemský Krásnobřezenský nebo ovocný destilát Squash. Likérce Fruko-Schulz, jedné z menších na českém trhu, prodeje klesly dokonce o 35 %.
Snížení poptávky zákazníků se nedotklo „rumu“ Božkov Tuzemský, který i nadále zůstává nejprodávanější značkou tvrdého alkoholu v Česku. V minulém roce dokonce posílil. Dobře si vedou také fernety, vodka a peprmint.
Partner portálu:
Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme:
[…] Podle údajů sdružení poklesla v roce 2010 výroba lihovin u některých výrobců až o třetinu. Mezi hlavní důvody patří zvýšení spotřební daně k začátku roku 2010. To mělo za následek rekordní odbyt zboží na konci roku 2009 a naopak jeho výrazný pokles hlavně začátkem roku 2010. Čtěte také: Destilátů od Božkova se prodalo o desetinu méně […]