Sedm regionálních pivovarů (Černá Hora, Rychtář, Janáček ad.), spadajících pod skupinu K Brewery, loni prodalo na tuzemském trhu o 13 % více piva než v roce předešlém. Při započtení pouze svých vlastních značek pak dokonce o 17 % více.
Skupině pivovarů se dařilo jak v segmentu sudového, tak i lahvového piva. Vývoz piva do zahraničí poklesl o 19 % a mírně klesla i výroba privátních značek pro řetězce.
Loňský rok nebyl pro pivovarníky jednoduchý. Hned v úvodu stát zvýšil spotřební daň na pivo a během roku rostly i ceny mnoha vstupů. Společnosti K Brewery se v silné konkurenci ale dařilo reagovat na pokračující trend příklonu spotřebitelů k tradičním regionálním značkám. Čtěte také: Pivovar Primátor zvýšil prodeje. Navzdory silnému propadu pivního trhu
Úspěch díky novinkám
„Spotřebitelé více přemýšlejí o tom, jaké pivo si koupí. Porovnávají, jakou kvalitu za své peníze dostanou, a preferují stále častěji poctivě vařená piva ze svých regionů. Podařilo se nám rozšířit distribuci, udržet ceny pod konkurencí a zákazníkům i spotřebitelům jsme nabídli řadu novinek. Ať už se jednalo o nové druhy piv, nové obaly nebo celé programy jako například podpora čepování pivních speciálů v gastro provozovnách,“ komentoval prodejní výsledky generální ředitel společnosti JUDr. Ing. Zdeněk Radil.
Společnost se zaměřila především na segment ležáků, které ve většině pivovarů tvoří základ produkce (růst o 18 %), dynamicky rostla také speciální a méně obvyklá piva (růst o 60 %) a výroba nealkoholického piva se více než zdvojnásobila (růst o 130 %).
V uplynulém roce pokračovala konsolidace uskupení a k 1. dubnu 2010 byl do skupiny začleněn Pivovar Černá Hora. Pokračovaly také rozsáhlé investice do pivovarů, trhu i marketingu značek.
Nejvíce rostl Klášter
Meziročně nejúspěšnějším pivovarem skupiny K Brewery je Klášter. Přehled všech pivovarů a vývoj prodejů (vlastní značky v tuzemsku, 2010/2009) naleznete v tabulce:
Klášter | 170 % |
---|---|
Protivín | 136 % |
Jihlava | 122 % |
Rychtář | 118 % |
Černá Hora | 103 % |
Vysoký Chlumec | 101 % |
Janáček | 93 % |
(Pozn.: Veškerá data za pivovar Černá Hora jsou započítána i do minulého období, jsou tedy zahrnuta v celém kalendářním roce 2009 i 2010.)
Partner portálu:
Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme: