Pivovarům ze skupiny K Brewery vzrostly prodeje o 13 %

Sedm regionálních pivovarů spadajících pod skupinu K Brewery loni prodalo na tuzemském trhu o 13 % více piva než v roce předešlém, při započtení pouze svých vlastních značek pak dokonce o 17 % více…

Magazín


  Horký tip č. 1: Koupit 🍾 ALKOHOL online přes e-shop Alkohol.cz     -->

Pivo ve sklenici

Sedm regionálních pivovarů (Černá Hora, Rychtář, Janáček ad.), spadajících pod skupinu K Brewery, loni prodalo na tuzemském trhu o 13 % více piva než v roce předešlém. Při započtení pouze svých vlastních značek pak dokonce o 17 % více.

Skupině pivovarů se dařilo jak v segmentu sudového, tak i lahvového piva. Vývoz piva do zahraničí poklesl o 19 % a mírně klesla i výroba privátních značek pro řetězce.

Loňský rok nebyl pro pivovarníky jednoduchý. Hned v úvodu stát zvýšil spotřební daň na pivo a během roku rostly i ceny mnoha vstupů. Společnosti K Brewery se v silné konkurenci ale dařilo reagovat na pokračující trend příklonu spotřebitelů k tradičním regionálním značkám. Čtěte také: Pivovar Primátor zvýšil prodeje. Navzdory silnému propadu pivního trhu

Úspěch díky novinkám

„Spotřebitelé více přemýšlejí o tom, jaké pivo si koupí. Porovnávají, jakou kvalitu za své peníze dostanou, a preferují stále častěji poctivě vařená piva ze svých regionů. Podařilo se nám rozšířit distribuci, udržet ceny pod konkurencí a zákazníkům i spotřebitelům jsme nabídli řadu novinek. Ať už se jednalo o nové druhy piv, nové obaly nebo celé programy jako například podpora čepování pivních speciálů v gastro provozovnách,“ komentoval prodejní výsledky generální ředitel společnosti JUDr. Ing. Zdeněk Radil.

Společnost se zaměřila především na segment ležáků, které ve většině pivovarů tvoří základ produkce (růst o 18 %), dynamicky rostla také speciální a méně obvyklá piva (růst o 60 %) a výroba nealkoholického piva se více než zdvojnásobila (růst o 130 %).

V uplynulém roce pokračovala konsolidace uskupení a k 1. dubnu 2010 byl do skupiny začleněn Pivovar Černá Hora. Pokračovaly také rozsáhlé investice do pivovarů, trhu i marketingu značek.

Nejvíce rostl Klášter

Meziročně nejúspěšnějším pivovarem skupiny K Brewery je Klášter. Přehled všech pivovarů a vývoj prodejů (vlastní značky v tuzemsku, 2010/2009) naleznete v tabulce:

Klášter 170 %
Protivín 136 %
Jihlava 122 %
Rychtář 118 %
Černá Hora 103 %
Vysoký Chlumec 101 %
Janáček 93 %

(Pozn.: Veškerá data za pivovar Černá Hora jsou započítána i do minulého období, jsou tedy zahrnuta v celém kalendářním roce 2009 i 2010.)

Partner portálu:

Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme:

Nakoupit v obchodě Alkohol.cz  
a podpořit tak ALKOHOLIA.CZ


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.