TATRATEA, původně Tatranský čaj, byl v roce 2010 korunovaný originální láhví, která se ihned stala ikonou. ITQI Superior Taste Award Brussel 2010, 2 medaile z International Spirits Challenge London, red dot, Pentawards, Zlatý klinec, to je jen část ocenění, které od začátku tohoto roku získal TATRATEA za výjimečnou chuť a design láhve. První originální lihový nápoj na čajovém základě na Slovensku je tak připravený na export.
Nápoj inspirovaný tatranskou specialitou
Když navštívíte Vysoké Tatry a jejich „zbojnické tatranské koliby“, každá vám nabídne jako aperitiv svojí specialitu – horký čaj z tatranských bylin zalitý koncentrovaným lihem a oslazený medem. Tuto myšlenku rozvinul Ján Semaňák, majitel společnosti KARLOFF, a začátkem roku 2004 byl na trh ve spotřebitelském balení uvedený Tatranský Čaj 52 % Originál.
Začátkem roku 2010 dokončili tvůrci láhve redesign a změnili název na TATRATEA. Produktová řada TATRATEA je složena z pěti produktů s různými příchutěmi (např. citrus, broskev, lesní plody) a stupňovitostmi obsahu alkoholu. Základem každé produktové variace je však TATRATEA Originál obsahující maceráty čajů a extrakty z bylin a ovoce.
Originální láhev připomínající termosku
Nový design láhve získal obrovské množství ocenění na mezinárodních soutěžích. Cílem při vytváření nové láhve byla jasná a nezaměnitelná rozeznatelnost její siluety. Design musel také obsahovat něco ze života Tatranského Čaje. Řešením byla láhev ve tvaru termosky.
Následovalo hledání ideálních proporcí a příprava modelů láhve, bez kterých by to nebylo možné. Neoddělitelnou součástí práce na novém designu skla byla tvorba uzávěru. Musel přiměřeně akcentovat „bezhrdlový“ tvar, což tvůrce nutilo jít až na hranu technologických možností jeho rozměrů. Avšak podařilo se nalézt výrobce, který dokázal splnit veškeré představy a kvalitě použitých technologií přesně podle představ tvůrců a zadavatele.
Logická grafika produktu
Co se týká grafiky, od počátku dominovalo písmenko T jako Tatry či Tea jako čaj, to se v průběhu tvorby vyprofilovalo na dominantní dekorativní symbol vytvořený z prvků inspirovaných tradičním řezbářstvím, lidovým šperkařstvím a jinými řemesly. Iniciála v sobě ukrývá sluneční příběhy koloběhu života, symboly lásky, štěstí, plodnosti apod. Namísto popisu produktu zaklínadly typu „původní receptura“ anebo „vyvážená chuť“ byl navrhnutý slogan vystihující esenci značky, a to „Silný originál ze srdce Tater“. V této etapě tvůrci dospěli k závěru, že nejhezčího a nejčistšího výsledku se dosáhne ne etiketou, ale přímým potiskem barevné láhve.
Každý druh TATRATEA má svou barvu láhve
Jednotlivé druhy TATRATEA jsou odlišené barevně. Takže limetkově zelené sklo TATRATEA 32 % označuje citrusovou příchuť. Broskvový odstín TATRATEA 52 % navozuje obsah výtažků z broskve a bílého čaje. Pověstná 52 % s extraktem z černého čaje je, jak jinak, v elegantní černé láhvi. Lesní ovoce zpřítomňuje TATRATEA 62 % ve skle barvy lesních plodů. A Titán, ten nejostřejší TATRATEA 72 %, je v titanové metalické úpravě.
-tz-, -les-
Partner portálu:
Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme:
[…] Tatranský čaj TATRATEA boduje s novým designem láhve […]
[…] Tatratea již v roce 2010 posbíral několik světových ocenění za originální tvar a provedení láhve připomínající termosku. Dominantním symbolem láhve je písmeno „T“, které vyjadřuje anglické slovo „tea“ tedy čaj. Písmeno ukrývá zajímavé vzory, jakési sluneční příběhy koloběhu života. Kokosová novinka je stáčena do elegantní mléčně bílé láhve s decentně nastíněným písmenem „T“. Čtěte podrobněji: Tatranský čaj TATRATEA boduje s novým designem láhve […]
[…] svůj unikátní design: lahev ve formě čajové termosky s embosovaným (vystouplým) logem. Čtěte také: Tatranský čaj TATRATEA boduje s novým designem láhve ▼ […]