Do čtvrtka 11. listopadu, dne, kdy budou poprvé slavnostně otevřena první letošní Svatomartinská vína, zbývá přesně týden. Víno, které nyní již putuje do obchodů a restaurací, bylo pečlivě vybráno odborníky. Čtěte také: Svatomartinská vína už se lahvují a míří do obchodů
Nestačí být jen „dobré“
Každý vzorek Svatomartinského vína musí projít hodnocením nezávislé komise, která „naslepo“ posuzuje standardním stobodovým systémem vlastnosti vína, jakými jsou vzhled (čirost a barva), vůně (intenzita, čistota, harmonie), chuť (intenzita, čistota, harmonie, perzistence) a celkový dojem z vína. Aby mohlo víno získat značku Svatomartinské, musí získat od komise minimálně 75 bodů, tedy nestačí, aby bylo jen dobré, v mnoha ohledech musí být velmi dobré nebo vynikající. Takto nastavená pravidla zaručují, že se na trh se značkou Svatomartinské dostanou jen opravdu kvalitní vína a spotřebitelé se na logo sv. Martina na bílém koni mohou spolehnout jako na značku kvality.
Tabulku stobodového hodnocení, která na konci října sloužila nezávislé komisi k posouzení kvalit hodnocených vín, si můžete prohlédnout zde:
Partner portálu:
Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme: