Pivovar Holba navýšil prodej piva, nejvíce táhne Šerák


Holba

Pivovar Holba v loňském roce navýšil odbyt na 342 tisíc hl piva. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 6000 hl. Zvýšené poptávce se těší Holba Šerák v obou variantách – světlé i polotmavé výčepní, ale i desítka Holba Classic a ležák. Dlouhodobé nárůsty prodejů si Holba drží jak v lahvích tak i sudech. Zatímco trh se sudovým pivem u nás klesá, Holba získává renomé značky, která dokáže „plnit“ restaurace. V posledních letech Holba výrazně rozšířila distribuci v rámci celé republiky.

Holba Šerák vlajkovou lodí

Ředitel pivovaru Vladimír Zíka uvedl: „Pro vaření piva v Holbě používáme jen prvotřídní suroviny, tedy slady z moravských ječmenů a české odrůdy chmele s vysokým zastoupením Žateckého poloraného červeňáku, který je nejuznávanějším chmelem na světě. A především varní vodu z vlastního hlubinného vrtu, která má vhodné složení pro výrobu tradičního českého ležáku a zároveň parametry kojenecké vody. Kromě vlastní vody používáme i vlastní kmen pivovarských kvasnic. Vlajkovou lodí značky je Holba Šerák, dnes symbol Jeseníků. Její produkce loni překročila 220 tisíc hl a dá se předpokládat, že stejně úspěšná bude i letos. Také letos zpestří nabídku speciální piva Holba Šerák 13,51 a Holba Strong, která pivovar představuje ve speciálním kalendáři pro gastro zařízení. V létě Holba nabídne ochucené pivo s nižším obsahem alkoholu. Právě nyní probíhá testování chuti, která byla měla být svěží ovocná a přitom pivní.“

Nové etikety a přepravky

V tomto roce se Holba na trhu objeví nejen s novou etiketou, ale i v nových přepravkách. Oproti stávajícím budou lehčí a jejich ergonomický tvar umožní snadnější manipulaci. Výrazné označení a barevnost přinese jejich snadnou identifikaci v místě prodeje.

V uplynulém roce pivovar investoval více než 40 miliónů Kč především do rekonstrukce sklepa, modernizace přetlačných tanků a do energetiky. Modernizace ležáckých sklepů bude letos pokračovat a investice půjdou také do stavebních úprav areálu pivovaru.