O chuti alkoholu rozhoduje obal více, než nápoj samotný, říkají výzkumy

Magazín


  Horký tip č. 1: Koupit 🍾 ALKOHOL online přes e-shop Alkohol.cz     -->

Alkohol za barem (2)

Myslíte, že o tom, „jak vám alkohol chutná“, rozhoduje nápoj samotný — nebo spíše jeho obal? Na chuť a hodnocení alkoholu má větší vliv vizuální zpracování láhve, než samotný nápoj uvnitř, dokládají renomované vědecké výzkumy. Platí to u vodky, whisky, i dalších druhů alkoholu, ale i u nealkoholických nápojů.

Obal alkoholu vítězí nad obsahem

Například ve slepém testu (tj. se sklenkami bez jakéhokoli označení nápoje uvnitř) celkem 21 známých i méně známých vodek, který uskutečnil deník The New York Times, na kvalitě nápoje téměř nezáleželo. Hodnocení neodpovídalo ceně ani značce vodky, výsledky byly náhodné. (Výzkum zveřejněn v knize „Život je jen náhoda“ Leonarda Mlodinowa (s. 217 v českém vydání).)

Skutečný případ tržního souboje dvou levnějších značek whisky zase vyústil v závěr, že jejich podíl na trhu určoval výhradně obal, nikoli samotný nápoj. (Výzkum uveden v knize „Mžik“ Malcolma Gladwella (s. 143-144 v českém vydání).)

Čtěte také: Tvar sklenice zvýší rychlost pití piva až o 60 %, zjistili vědci

Platí to nejen u alkoholu

Z oblasti nealkoholických nápojů je populární výsledek experimentu, v němž byla porovnávána Coca-Cola s Pepsi Colou. Při hodnocení slepých vzorků lidem více chutnala Pepsi Cola, když ale byly sklenice označeny příslušnými logy nápojů, většina účastníků považovala za chutnější Coca-Colu. Síla značky, prezentovaná prostřednictvím obalu, ovlivnila, jak nápoj chutná. (Výzkum uveden v knize „Jak drahé je zdarma“ Dana Arielyho (s. 138-139 v českém vydání).)

Čtěte také: Chuť vína ovlivňuje jeho cena, prokázal výzkum ze Stanfordu

-lm-

Partner portálu:

Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme:

Nakoupit v obchodě Alkohol.cz  
a podpořit tak ALKOHOLIA.CZ


Comments are closed.