Pivovar Ostravar má nového vrchního sládka Romana Richtera. Ten na začátek pivní sezóny se svými kolegy připravil všem příznivcům značky pivní lahůdku v podobě nefiltrovaného ležáku.
Pivu s typickým zákalem, plností a příjemnou zakulacenou hořkostí dali ostravští pivovarníci jednoduše přímý a krátký název Nefiltr.
První počin nového sládka
Ostravar Nefiltr je prvním počinem nového sládka, pod který bude podepsán. Richter chce ve své práci navázat na své předchůdce a zároveň si jako hlavní cíl vytyčil dostat pivovar ještě blíže lidem. „Jako místní pivovar musíme být co nejblíže lidem v regionu a tomu přizpůsobit naše aktivity,“ řekl nový vrchní sládek. Ostravar Nefiltr zapadá do tohoto myšlení.
„Hledali jsme takové pivo, jehož chuťový profil, charakter i vlastnosti budou mít dlouhodobý potenciál spotřeby. Jedině takové se totiž může postupně dostat do široké distribuce k co největšímu počtu lidí,“ vysvětlil kritéria při hledání nového typu piva Roman Richter a dodal: „V tomto případě jsme nehledali pivo pro limitovanou edici, jako bylo několik našich posledních novinek, vařených ke specifickým událostem a někdy až s charakterem speciálu. Hledali jsme typ piva, který si budou lidé pravidelně vychutnávat a nám na delší dobu rozšíří portfolio.“
Netradiční piva táhnou
Oblíbenost nefiltrovaných a podobně autentických piv v Česku roste. Je to v době, kdy spotřeba tradičních typů piv stagnuje či dokonce klesá. „Lidé rádi zkoušejí nové věci. Tyto inovace nám tak pomáhají je zaujmout a nalákat je k návštěvě jejich oblíbené hospody či restaurace,“ popsal Richter. Nový ležák tak má být pro spotřebitele výrazným impulzem.
Čtěte také: Krušovice Pšeničné jsou novinkou na pivním trhu. Čepované i v lahvích
Ostravar Nefiltr je pivem, které má základ v tradiční ostravarské receptuře. Jak už název piva napovídá, při jeho výrobě ostravští pivovarníci vynechali jednu část výroby – filtraci. V pivu tak zůstává řada jinak odfiltrovaných přírodních látek. „Nefiltr je pivo blízké tomu, jak ho míváme u nás v ležáckých tancích. Je typicky zakalený, má plné pivní tělo a také příjemnou zakulacenou hořkost. Vychlazený je příjemně osvěžující,“ popsal charakter nového ležáku Richter.
Název „Nefiltr“ poprvé zkrácen
Zajímavostí je diskuze kolem názvu piva. Ostravar totiž jako pravděpodobně první pivovar u nás takto název zkrátil. „Ve zkrácení, přímočarosti i tvrdosti názvu vidíme symboliku. Myslíme si, že my Ostraváci přímí a tvrdí jsme. Věci říkáme na rovinu. Chtěli jsme tak, aby se naši příznivci v novém Nefiltru našli,“ uvedla manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková. Proto i kampaň představující nové ostravské pivo ponese slogan „Nefiltrovaný. Přímý. Jako my.“
S distribucí nového nefiltrovaného ležáku do hospod a restaurací Ostravar již začal. S pivem by se tak spotřebitelé měli začít postupně setkávat již od začátku dubna. Uvedení nového piva na trh podpoří dubnová reklamní kampaň, kterou doplní ochutnávky jak v obchodech, tak hospodách.
Partner portálu:
Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme: