Pivovarská skupina Heineken prodala méně piva, maxilahve ale bodovaly

V roce 2010 výsledky českého pivního trhu výrazně ovlivnilo zatížení vyšší spotřební daní na počátku roku, stejně jako změny v chování spotřebitelů vedoucí k poklesu spotřeby piva, ekonomicky nestabilní situace a nepříznivé demogra…

Magazín

V roce 2010 výsledky českého pivního trhu výrazně ovlivnilo zatížení vyšší spotřební daní na počátku roku, stejně jako změny v chování spotřebitelů vedoucí k poklesu spotřeby piva, ekonomicky nestabilní situace a nepříznivé demografické aspekty. Čtěte také: Spotřeba piva dlouhodobě klesá, zachraňují ji „jedenáctky“

I když se tyto faktory odrazily i na výsledcích skupiny Heineken Česká republika, jsou zásadní ukazatele společnosti příznivější, než celkový trend na trhu.

Na domácím trhu celkový objem prodejů piva skupiny Heineken Česká republika včetně prodeje dovážených značek poklesl v roce 2010 v porovnání s rokem předcházejícím o 4,1 procentního bodu, což je výrazně méně než 7,9% pokles trhu uváděný Českým svazem pivovarů a sladoven. Pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily v minulém roce na našem území 2.310.000 hektolitrů piva.

Vývoz oslabil také, výjimkou byly Krušovice a Zlatopramen

Export piv vlastních značek vyrobených v pivovarech Starobrno, Královský pivovar Krušovice, Velké Březno a Krásné Březno v roce 2010 proti roku 2009 poklesl o 6 %, což bylo způsobeno především silným nárůstem cen značky Březňák v Německu.

Přesto se export značky Krušovice i v nelehkém roce 2010 může pochlubit celkovým nárůstem o 6 %, při 44% podílu na celém exportním portfoliu skupiny. V exportu se posílila také úloha značky Zlatopramen, která nyní zaujímá 9 % exportního podílu skupiny, což reprezentuje 74% nárůst proti roku 2009.

Generální ředitel bilancuje

Etienne Strijp, generální ředitel Heinekenu v České republice, uvedl: „Rok 2010 byl v důsledku nejisté ekonomické situace složitý pro pivní trhy v České republice i jinde na světě. Domácí trh v České republice je negativně ovlivněn vzrůstem spotřební daně na pivo, menší kupní silou konzumentů a jsme i svědky změny demografických trendů. Heineken Česká republika však pečlivě sleduje konzumentské preference a na vytváření nových trendů se aktivně podílí.“

„Rok 2010 byl pro nás ve znamení inovací, které tvořily 24 % našich prodaných objemů. Abych jmenoval aspoň ty hlavní, jsou to především Maxilahve pro Zlatopramen, Starobrno a Březňák, Draughtkeg pro Krušovice a Heineken, nebo náš výčepní systém Orion, díky kterému můžeme nabízet výhody tankového piva také menším restauracím a hospodám. Na Orionu si zákazníci velmi cení čerstvost a stálou teplotu tankového piva a snadnější sanitační proces, v roce 2011 tedy plánujeme počet jeho instalací zněkolikanásobit,“ dodal Etienne Strijp.

Maxilahve bodují

Úspěch speciální Maxilahve, do které Heineken Česká republika plní značky Zlatopramen, Starobrno a Březňák, nastartoval nový pivní obalový segment, jehož prudký rozvoj dokumentují výsledky roku 2010. Objem prodaných hektolitrů piva v tomto typu balení se loni vyšplhal až na 464.000 hektolitrů, což je více než 100% nárůst proti roku 2009. Čtěte také: Prodej Zlatopramenu v plastové maxi lahvi stoupl za rok dvojnásobně

Investice více než 100 milionů korun do vlastní stáčecí linky pro Maxilahve ve Starobrnu byl krokem, který umožní přinášet další novinky. Čtěte také: Starobrno začne stáčet do plastu i nealkoholické pivo

Nová éra Krušovic

V roce 2010 proběhla také zásadní obměna portfolia značky Krušovice. Komplexní projekt, který propojil sládkovské umění starší generace zastoupené bývalým sládkem Václavem Kloubem s mistrovstvím současného týmu v čele s Tomášem Kosmákem, přinesl výsledky reprezentované novou Krušovickou Desítkou, vařenou na 10,2 stupňů. Díky inspiraci původní recepturou je chuťový profil nové Desítky podobný jako v době její největší proslulosti. Navíc do portfolia přibyl zcela nový 13stupňový Malvaz, a i další změny produktů byly příznivě hodnoceny zákazníky i konzumenty.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice má rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák, nealkoholické Fríí a další. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem s podílem 12,4 %, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva. Čtěte také: Heineken oficiálním „pivním“ partnerem OH 2012 v Londýně

Partner portálu:

Díky Alkohol.cz jste si mohli přečíst tento článek — prosím podpořte nákupem v obchodě Alkohol.cz tento portál ALKOHOLIA.CZ a přečtěte si další skvělé články o alkoholu v budoucnu — mnohokrát Vám děkujeme:

Nakoupit v obchodě Alkohol.cz ↗
a podpořit tak ALKOHOLIA.CZ


brand-745x100-1493717091.jpg

2 Replies to “Pivovarská skupina Heineken prodala méně piva, maxilahve ale bodovaly”

  1. […] Pivovarská skupina Heineken prodala méně piva, maxilahve ale bodovaly 05 Duben 2011 12:40 PM | Žádné komentáře     Doporučujeme […]

  2. […] Maxilahev zaznamenala raketový start, prodeje trhaly rekordy. Spotřebitelé totiž okamžitě našli a ocenili výhody nového obalu, tedy nerozbitnost, snadnou manipulaci, praktičnost nevratného (a přitom recyklovatelného) obalu a také možnost sdílet pivo s přáteli. Nejpádnějším argumentem se ovšem stal fakt, že spotřebitel v Maxilahvi našel chutově naprosto stejné pivo, na které byl zvyklý z jiných obalů. Čtěte také: Pivovarská skupina Heineken prodala méně piva, maxilahve ale bodovaly […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.